Friesland Holland maakt internationale Tourist Atlas over Joure

Joure eerste ‘Shopping & Dining Town’ van Nederland!

Koppeling aan Leeuwarden 2018, Snitser Mar en nieuwe winkel- en restaurantformule

JOURE (NL) – ‘Small towns with great shopping and dining’. Het bureau voor toerisme Friesland Holland heeft een uniek concept ontwikkeld voor de internationale promotie van toeristenplaatsen met een opvallend gezellig en gevarieerd winkelcentrum en bijzondere eet- en drinkgelegenheden. Plaatsen die ook in de ogen van toeristen zeer bijzonder zijn.

Ze onderscheiden zich met goede voorzieningen bij of zelfs in het centrum voor pleziervaarders, camperaars en per auto onderweg zijnde vakantiegangers. Als er dan ook nog hoogwaardige cultuur-historische bezienswaardigheden op loopafstand zijn en er geregeld evenementen georganiseerd worden, dan is het een echte Shopping & Dining Town. Joure is de eerste Nederlandse “stad” die door Friesland Holland ver buiten de provinciegrenzen gepromoot wordt, op beurzen en shows, mede vanwege Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018. En Joure is`Very Frisian’, typisch Fries.

Primeur voor Joure

Friesland Holland, het al 20 jaar bestaande bureau voor toerisme van Fryslân, stelt nu een overal gratis verkrijgbare veeltalige Tourist Atlas® over Joure samen. Deze vervangt de grote oranje toeristenkaart. Voorbeelden van Friesland Holland Tourist Atlassen® zijn o.a. Sneek, Leeuwarden en Friese Wouden. Het zijn zeer gewilde producties in grote oplagen vanwege de vele kaarten, routes en reportages in vier talen. Joure is de eerste plaats waaraan Shopping & Dining toegevoegd wordt. Het project, waarbij de promotie van streekgebonden producten ook een grote rol spelen, wordt uitgevoerd door de nieuwe medewerkster Esther van der Zee uit Sneek en directeur Albert Hendriks.  

Amerikaanse bril
Het bureau voor toerisme koppelt Joure en de wijde omgeving ook aan de waterrijke vakantieregio Snitser Mar (Sneekermeer), aan Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 en dus voor het eerst ook aan de gloednieuwe formule Shopping & Dining. In dit verband moet men een Amerikaanse bril opzetten: Joure is een merk dat staat voor een grote regio in vakantieland Friesland. Hetzelfde geldt voor het Sneekermeer. Het is niet het meer van alleen Sneek, maar ook van Terherne, Langweer, Goingarijp en Joure. Het overgrote deel van de Snitser Mar behoort tot de gemeente De Fryske Marren, hoofdplaats Joure. Friesland Holland vermarkt als eigenaar van www.snitsermar.nl de Snitser Mar als een groot vakantiegebied, inclusief de nadrukkelijke aanwezigheid van Langweer, Joure, Goingarijp en Terherne.

Interessante klanten voor winkels en restaurants
Toeristen die Friesland per boot, met de camper of auto (met of zonder caravan of tent) bezoeken zijn gasten die wat te besteden hebben. Ze hebben ook fysiek ruimte om dat wat ze leuk of lekker vinden en dus kopen, mee te nemen naar huis of onderweg te gebruiken. Ze willen van alle aspecten van het goede van Friesland genieten, ook van het culinaire. En van de terrassen met een schitterend uitzicht. Ze zijn altijd op zoek naar eet- en drinkgelegenheden die anders zijn dan in de eigen woon- of werkomgeving. Dit alles geldt ook voor die honderdduizenden Nederlanders en buitenlanders die vanwege Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 naar Friesland komen. En ook naar Joure, want Friesland Holland knoopt de koffiestad aan Leeuwarden vast.

Vroegtijdig
Shopping & Dining — velen kennen het van internationale luchthavens en de marketing van wereldsteden als New York — is een in Nederland nog niet bestaand concept voor de promotie van winkelsteden met veel parkeerfaciliteiten voor boten, campers en auto’s en oplaadmogelijkheden voor e-boten en e-fietsen. Met Shopping & Dining attendeert het bureau voor toerisme Friesland Holland de toerist ver voor zijn vertrek naar vakantiebestemming Friesland op winkels en resataurants die je “moet” bezoeken. Wanneer de vakantieganger al in Friesland is, wordt hij in de “must visit” winkel- en eetgelegenheden gelokt via de receptie van bootverhuurders, campings, hotels en andere accommodatieverschaffers die een aparte Shopping & Dining-gids ontvangen van Friesland Holland om te verstrekken aan hun gasten. Deze gids bevat onder andere veel lokkertjes, winkelroutes en reportages.

Alleen Friesland Holland
Friesland Holland Tourist Information heeft unieke connecties met álle bootverhuurders, jachthavens, campings, camperlocaties, hotels, bed and breakfasts én hun klanten in de provincie Fryslân en omstreken en zodoende een groot verspreidingsgebied voor haar veeltalige producties. Daarenboven is Friesland Holland Travel Service, de reisorganisatie, zelf een onderneming met duizenden directe contacten met vakantiegangers die vóór aanvang van de vakantie de gidsen en kaarten thuisgestuurd krijgen.

Atlas met routes
Het atlas-magazine Joure bevat zeer gedetailleerde stads- en dorpsplattegronden, regiokaarten en toeristische routes, waaronder geheel nieuwe. Het magazine wordt opgenomen in het zeer uitgebreide distributienetwerk van Friesland Holland. Dat betekent dat men de gids niet alleen in Joure en omstreken en daar gevestigde infocentra aantreft, maar ook in Dokkum of Leeuwarden, culturele hoofdstad van Europa in 2018. Alle Friese horeca- en recreatiebedrijven kunnen straks over het magazine beschikken. Doordat Friesland Holland Joure een topplek geeft in een gigantische netwerk met talrijke joint-promotions, zoals met grote fietsenfabrikanten, is de stad continu in beeld.

Informatie over Joure en omgeving:
www.jourefriesland.nl
www.snitsermar.nl
www.friesemeren.eu

Informatie over Leeuwarden 2018:
www.leeuwarden2018.info

Informatie over recreatie en toerisme in Friesland:
www.frieslandholland.nl
www.frieslandtravel.com
www.friesemeren.eu
www.goudenfriesewouden.nl
www.ijsselmeer.frl
www.waddenzeeland.nl
www.boatcharterholland.nl
www.frieslandhollandtours.com
www.groepsuitjes.frl

Gratis abonnement op Fries Nieuws:
www.friesnieuws.nl/aanmelden-nieuwsbrief

Esther van der Zee uit Sneek leidt voor Friesland Holland het project Joure.

Toeristen vinden winkelen in Joure net zo leuk — misschien wel leuker — dan in Düsseldorf, Parijs of Londen.

Toeristen vinden winkelen in Joure net zo leuk — misschien wel leuker — dan in Düsseldorf, Parijs of Londen.

Toeristen vinden winkelen in Joure net zo leuk — misschien wel leuker — dan in Düsseldorf, Parijs of Londen.

Toeristen vinden winkelen in Joure net zo leuk — misschien wel leuker — dan in Düsseldorf, Parijs of Londen.

Joure heeft “parkings” voor grote en kleine boten, ook zeiljachten, campers en auto’s vlak bij het winkelcentrum.

Joure heeft “parkings” voor grote en kleine boten, ook zeiljachten, campers en auto’s vlak bij het winkelcentrum.

Joure heeft “parkings” voor grote en kleine boten, ook zeiljachten, campers en auto’s vlak bij het winkelcentrum.

Joure heeft “parkings” voor grote en kleine boten, ook zeiljachten, campers en auto’s vlak bij het winkelcentrum.

 

Joure is “very Frisian”.

Groot, mede door toerisme: 2Wielercentrum Joure van Sikko Brouwer. De enorme fietsenzaak bevindt zich vlak bij de jachthaven en het winkelcentrum.

Groot, mede door toerisme: 2Wielercentrum Joure van Sikko Brouwer. De enorme fietsenzaak bevindt zich vlak bij de jachthaven en het winkelcentrum. Groot, mede door toerisme: 2Wielercentrum Joure van Sikko Brouwer. De enorme fietsenzaak bevindt zich vlak bij de jachthaven en het winkelcentrum.

Groot, mede door toerisme: 2Wielercentrum Joure van Sikko Brouwer. De enorme fietsenzaak bevindt zich vlak bij de jachthaven en het winkelcentrum. Groot, mede door toerisme: 2Wielercentrum Joure van Sikko Brouwer. De enorme fietsenzaak bevindt zich vlak bij de jachthaven en het winkelcentrum. Groot, mede door toerisme: 2Wielercentrum Joure van Sikko Brouwer. De enorme fietsenzaak bevindt zich vlak bij de jachthaven en het winkelcentrum.